دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
اخبار ویژه
همایش زمین پاک با محوریت پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زمین پاک به همت شهرداری فردیس با مشارکت اداره محیط زیست فردیس و اعضای پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار با حضور مدیران ارشد استان و شهرستان فردیس در سالن شهدای ایثار برگزار شد.
صحبت پیرامون چالش‌های آموزش و پرورش فعلی کار ساده‌ای نیست. اساسا نمی‌توان آموزش و پرورش را به عنوان نهادی مجزا در نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفت. بدیهی است که برخی از مسائل و مشکلات ریزنشت‌های سیستم ناکارآمد می‌باشند و حل شدنشان منوط به برطرف شدن مسائل اصلی در سطح کلان نظام است. شاید بتوان پیرامون این مقوله به عنوان چالش‌های اصلی صحبت کرد و اندیشید.
رئیس پلیس آگاهی البرز از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت کیونت در شهرستان کرج خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۲ نفر بازداشت شدند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: با ورود دستگاه قضایی ، ۱۱۰ هکتار اراضی زراعی این استان از ساخت وسازهای غیرمجاز آزادسازی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب 2026 یونسکو شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: شما معلمین یک شغل بسیار شریف دارید که همان شغل الله است؛ همان شغل‏ و مسئولیت انبیاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۱۷۷ هزار نفر از ساکنان این استان طی سال گذشته از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت این استان بهره‌مند شدند.
دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ به جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی این شهرستان اشاره کرد و از قلع و قمع ۶۸ مورد دیوارکشی در اراضی کشاورزی خبر داد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما خبر داد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج مطرح کرد: این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس‌های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح کرد: اعضای شوراهای اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد مسائل اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی دارند.
رئیس کل دادگستری البرز بر لزوم نظارت درون سازمانی شورای شهر تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.
هر ساله یکم ماه مه در سراسر جهان به عنوان روزجهانی کارگر گرامی‌داشته می‌شود. در ایران نیز با فراز و فرودهایی مراسمات عمدتا خصولتی برای روز جهانی کارگر برگزار شده و مسئولان مرتبط روی کارهای کرده و نکرده‌شان مانور می‌دهند.